Copyright 2023 - 12ο Γενικό Λύκειο Αθήνας Κειριαδών & Σφηττίων 1, Αθήνα 118 54 2103470930

12ο ΓΕΛ Αθήνας
Tύπος προγράμματος: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τίτλος προγράμματος: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ : ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ  ΤΑ  ΦΑΡΑΓΓΙΑ  ΤΗΣ  ΚΡΗΤΗΣ (ΦΑΡΑΓΓΙ  ΣΑΜΑΡΙΑΣ ? ΧΑΝΙΑ  &  ΚΟΥΡΤΑΛΙΩΤΙΚΟ  ΦΑΡΑΓΓΙ  - ΡΕΘΥΜΝΟ)

Σχολείο:  12Ο  ΓΕΛ  ΑΘΗΝΑΣ

Διευθυντής:  ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
Εκπαιδευτικός που υλοποιεί  το πρόγραμμα: ΝΙΚ. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΠΕ04.01)
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα: 1)  ΑΝΝΑ ΒΕΣΤΑΡΧΗ (ΠΕ17.01)
Αριθμός μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:      ΕΙΚΟΣΙ  ΟΚΤΩ  (28)    Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Περίληψη προγράμματος:

Μετά την επιλογή του θέματος από τους μαθητές, έγιναν μαθήματα για την φωτογραφία (οπτική φυσική, φυσιολογία οφθαλμού, φακοί, φωτογραφική μηχανή, τεχνική λήψης φωτογραφιών ,τι επιτρέπεται να φωτογραφήσουμε και μέθοδοι επεξεργασίας φωτογραφίας ) και για την τέχνη του μπαρόκ (ιστορία, ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική και μουσική). Τα μαθήματα και τα εργαστήρια αυτά έγιναν από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα καθηγητές και από τους συνεργαζόμενους συμβούλους. Για την απόκτηση δεξιότητας στην χρήση της φωτογραφικής μηχανής και στην λήψη φωτογραφιών έγιναν πολλές εξορμήσεις στον γύρω χώρο του σχολείου (Πετράλωνα, Θησείο, Ακρόπολη και Πλάκα) και ελήφθησαν πολλές φωτογραφίες που σχολιάσθηκαν μετά. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο φαράγγι  της Σαμαριάς στα Χανιά και στο Κουρταλίωτικο  Φαράγγι στο Ρέθυμνο , όπου και λήφθηκαν πολλές φωτογραφίες. Μετά την μελέτη όλων των φωτογραφιών επελέγησαν  αυτές οι οποίες και αποτέλεσαν το υλικό της δημιουργίας ενός  DVD , ως τελικό προ?όν, το οποίο και παρουσιάστηκε στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Παιδαγωγικοί  στόχοι:

        ? Να γνωρίσουν οι μαθητές τι είναι Φωτογραφία και πως "βγαίνει" μία

            φωτογραφία.

        ? Να κατανοήσουν τη σημασία τη σημασία της χρήσης της                               

        ? Να αναπτύξουν ικανότητες παρατήρησης, εργασίας σε μικρές ομάδες,

            προσεκτικής ακρόασης,  κριτικής  σκέψης, δημιουργικής φαντασίας,

            διατύπωσης ερωτήσεων και λήψης αποφάσεων.

       ? Να διδαχτούν βασικά μαθήματα Φυσικής Οπτικής καθ? όσο αυτή απουσιάζει  

           από  την διδακτέα  ύλη του Λυκείου.

       ? Να γνωρίσουν την Άγρια Φύση των Φαραγγιών

       ? Να κατανοήσουν την ουσιαστική σημασία της έννοιας << Ενεργός Πολίτης >>

 Μεθοδολογία υλοποίησης:

Η βασική μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε ήταν ομαδοσυνεργατική. Έγινε πλήθος βιωματικών εργαστηρίων  αλλά και ακαδημα?κές παρουσιάσεις.

 Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:

     ? Πολλές εξορμήσεις στον γύρω χώρο του σχολείου ( Πετράλωνα, Θησείο, Ακρόπολη και Πλάκα), σε  διαφορετικές ώρες μέσα στην ημέρα, προς λήψη  φωτογραφιών.

     ? Επίσκεψη σε  Κουρταλιώτικο Φαράγγι και Φαράγγι  Σαμαριάς στη Κρήτη.

Συνεργασίες με άτομα και φορείς:

Συνεργαστήκαμε με τους :

1)  ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΓΟΥΡΟ ( Φωτογράφος , Δ/ντή φωτογραφίαςΚινηματογραφικών Ταινιών),

2)  ΛΥΔΙΑ  ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ( Οπτικός-Οπτομέτρης )

 Αποτελέσματα:

Δημιουργήθηκε  DVD με φωτογραφίες επιλεγμένες από το σύνολο φωτογραφιών που ελήφθησαν στην επίσκεψη στα Φαράγγια της Κρήτης.
Το
DVD αυτό προβλήθηκε στις 2 Μαΐου 2017  , στο σχολείο μας,   σε  όλη την Εκπαιδευτική Κοινότητα του σχολείου μας .

                                                                                        ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ